Civilization 6 review

civilization 6 review

Sid Meier's Civilization är tillbaka! När det gäller turordningsbaserade strategispel har Civilization-serien alltid varit storslagen och älskad. Har utvecklarna Firaxis Games levererat med ett expansivt spel? Kort och gott är svaret ja, om man jämför med när Civilization V kom ut. I Civilization VI får vi direkt. Creative Assembly har skickat ut lite review-koder av Civilization 6 till diverse spelare runt om i världen och Total Biscuit är en av dessa som fått spelet. Nu har han släppt en längre video där han pratar om spelet och tycker till lite om de nya ändringarna. Civilization 6 släpps 21 oktober och du kommer kunna lira det på PC. Civilization V fick visserligen en hel del kritik vid släppet, och det krävdes två omvälvande expansioner och ett par patchar för att göra spelet till den koloss som det är idag. Med släppet av Civilization VI, som i skrivande stund varit ute i fem dagar, kan jag med säkerhet säga att Firaxis plockat upp.

Civilization 6 review - inte

Firaxis , Aspyr Mac, Linux Utgivare: Utspridda städer, nästintill oändlig återspelbarhet, Sean Beans röst, valmöjligheter för regering, vacker karta, mysig musik, bra djup. Om den är för aggressiv blir det ett rent krigsspel, och om den är för avvaktande blir det förutsägbart. Fourth Generation Intel Core i5 2. Kort och gott är svaret ja, om man jämför med när Civilization V kom ut. civilization 6 review

Civilization 6 review - kan till

Nyhet Action Xbox igår Men en vattendelare likaväl. Snygg introduktion till en av karaktärerna! Ett nytt Civilization-släpp är en stor grej i spelvärlden. Du kommer alltså igång med resurssamlandet snabbare än tidigare, men du måste kontinuerligt spendera tid och pengar på nya arbetare.

Civilization 6 review Video

LGR - Sid Meier's Civilization VI Review